di internet telah banyak contohnya . Tapi setidaknya ini dapat bermanfaat bagi yang membutuhkan terutama anak smp kelas 2 , karena materi sisindiran sunda ini muncul pada kelas 2 semester genap tapi tidak hanya untuk itu saja saya tulis ini karena sayapun berharap budaya sunda yang kaya ini tak akan musnah di telan kemajuan. Saya sendiri waktu itu kurang baik sisindirannya karena kurangnya beberapa hal dan pada kenyataan nya budaya sunda sangatlah kaya , hingga apa yang ada pada budaya sunda menjadi satu bukti bahwa orang terdahulu begitu lebih maju .
kali ini akan di bahas salah satu pada budaya sunda yaitu adalah sisindiran yang hampir mirip dengan berbalas pantun.
nah sekarang kita belajar apa itu sisindiran sekaligus contoh nya dan karena ini akan membahas tentang sisindiran , maka bahasa yang di pergunakan akan di alihkan ke bahasa sunda.kan yang nulis ini orang sunda.heheh :-D
ka wargi sadaya panginteun pernah ngadangu pantun basa indonesia , tah urang sunda ge gaduh budaya anu sami sareng eta.hiji di antara na nyaeta sisindiran ala urang sunda.sisindiran teh ngan sanes hartina nyindir hungkul , tapi aya oge papatah ala urang sunda.tah justru ti dinya sisindiran teh langkung sae upami di lakukeun ku nu gaduh pangarti atawa nu tos nyangeman ieu pantun sunda , maksadna supados eta anu sisindiran teh tiasa ngareusepkeun ka wargi sadaya sareng anu lalajo teh jadi ka alihkeun perhatian na sareng deui supados langkung nyaah kana budaya anu dipiboga tur bangga.
sisindiran teh nyaeta pa bales bales pantun anu biasana sok aya maksad,tiasa oge ieu sisindiran ngan ukur hereuy.sisindiran teh lebeut kana karya sastra puisi buhun.ciri na hampir sami sareng pantun.ciri ciri sisindiran(pantun) urang sunda nyaeta ;
1.padalisan ka hiji sareng ka dua mangrupa cangkang
2.pada ka tilu sareng ka opat eusi
3.sapadana di wangun ku opat pada
di handap ieu aya conto sisindiran sunda (pantun sunda) anu nang karya abi salira,sae lah sakedik mah :)
ieu di handap sisindiran nu jumlah pamilonna limaan.sa hiji huruf,sa jalmi anu ngawakilan na supados aya omongan silih tempas.
langkung leuwih sae mah upami ieu sisindiran teh di laksanakeun teu nganggo teks maksadna kedah ka emut sadayana , tapi ari dialog mangrupa omonganna mah tiasa di gentos gentos asal kedah nyambung wungkul.
(A)."jaka sembung mawa calana
assalamu'alaikum sadayana"
(C)."kokom milarian salam
wa'alaikum sallam"
(B).abi sareng rencang abi,bade di ajar sisindiran.tur leuwih tiasa sareng leuwih resep kana budaya.
"meri di goreng asak hiji
hade pikir di asaan
abi sareng kelompok abi
bade di ajar sisindiran"
(E).nya tah sae ari kitu mah,supados murangkalih paneras langkung nyaah tur bangga kana budaya sunda.
"asak kai akar permen
bonteng loba anu asakna
sok di ajar sisindiran
tentang basa sareng budayana"
(C).nya nuhun kanggo ieu waktuna.da ari abi sareng rencang mah asli urang sunda.jadi hoyong langkung nyaah kana budaya sunda
"solobong mah didinya
solobong mangaranani
urang mah urang sunda
urang sunda asli"
(A).mana urang sunda teh ? Yeuh dangukeun sisindiran ti abi
"ulin ka jalan kota
pas kang oto ka jakarta
mun ngaku urang sunda
tong poho kana basa"
(B).nya leures abi sareng rerencangan mah urang sunda asli.ku abi waler sisindiranna
"kang jaya tumpak kuda
kuda paninggalan walanda
urang mah urang sunda
atuh make basa sunda"
(D).sae ning sisindiranna ge,tah langkung sae deui upami kitu mah.ku abi nang waler geura
"ema teh make sendalna
tapi ara teu bisa makena
sok pake bahasa sunda
sa acan make bahasa indonesia"
(E).nya leres pisan , da urang sunda mah kedahna kitu .
yeuh abi gaduh sisindiran deui
"solobong jalu lolobana
lamun ka dekeut toko roda
tong ngaku urang sunda
lamun poho kana budaya
(B).nya osok aya deuih anu kitu ge.
"aya huma di handapeun
eta huma nu bogana randa
naha urang sunda mohokeun
kana budaya anu di piboga"
(A).mas jaya pindah ka kota
aya beritana di koran PR jakarta
tong nyarios kana budaya
da basa ge can bener bisa"
(C).nya justru ti eta,urang di sakola aya basa sunda.yeuh sisindiran abi
"hayang ulin ka gunung gede
di gunung aya buhaya jeung alya
urang sunda sing harade
sing nyaah kana budaya sunda"
(E).nya kedah atuh , tapi tong nembal wae.kan sakedap deui ge alurang bade belajar basa sunda.sisindiran terakhir ti abi
"solobong di tambel cabe
mening di pikir babarengan
tong di tembal wae
mening di ajar sasarengan"
(B).nya ari kitu mah atos heula , bilih ka buru lebeut.
"tadi teh alya nuju ngadangukeun
ari saurna ngadangukeun sora
upami aya nu teu enakeun
abi sadaya uken di hampura"
.abi sakelompok ge uken hampura.
"banu meuli cabe di jalan merpati
ari empek meuli nu anyarna
anu nembe sisindiran ti kelompok abi
kelompok anu pangkompakna"
tah nu di luhur conto ti sisindiran anu lengkep,nyaeta nyaritakeun hiji hal anu runtut alias sistematis.
tapi,langkung sae upami bisa kana hal hal di handap ieu
A.intonasi
nyaeta anu nyarita teh nada(sora) na kedah mantes tur pas kana eta bacaan.
B.MIMIK nyaeta hal hal anu sangkut pautna sareng awak,nyaeta gerak sareng titingalian
C.LAFAL nyaeta sora na kedah jelas tur mantes.
tah sajaba ti dinya mah anu jadi pamilonna ge kedah na mah bisa nguasai eta ka ayaan di eta tempat.sabab upami teu jago mah bilih grogi anu nyebabkeun gerakna awak teh kirang sae atawa sora anu acak acakan atawa ge sora na teh teu jelas.
sakitu wae panginteun artikel tentang sisindiran sareng conto sisindiran sunda teh.mugia tiasa di praktekeun boh ieu sisindiran atanapi naon naon amanat anu aya dina eta sisindiran.
ConversionConversion EmoticonEmoticon